W czwartek, 20 listopada w trakcie konferencji Bramy Kraju na Krakowskim Przedmieściu – obecnie ponoć reprezentacyjnym deptaku Warszawy - odsłonięty został pierwszy nowoczesny kiosk i słup reklamowy. Według organizatorów konferencji ta symboliczna przemiana jest dowodem na to, że przestrzeń miejska w Polsce zmienia się na lepsze...
Debata na temat przestrzeni publicznej toczyła się podczas IV edycji konferencji AMS Bramy Kraju „Reklama w mieście - miasto w reklamie”, która odbywała się w dniach 20-21 listopada 2008 r. Przedstawiciele samorządów lokalnych, branży reklamowej, urbaniści, architekci oraz dziennikarze różnili się w swoich poglądach w kwestii sposobu porządkowania chaosu w przestrzeni miejskiej.
Ze względu na swoją potęgę reklama jest integralną częścią miejskiej przestrzeni publicznej - bałagan reklamowy stanowi zaś palący problem, którego rozwiązaniem zainteresowani są wszyscy użytkownicy przestrzeni publicznej. O tym, że jest to możliwe przekonywał Ricard Barrera, dyrektor Instytutu Architektury Krajobrazu Barcelony. Podkreślał on wagę precyzyjnych i bardzo surowych przepisów legislacyjnych, dzięki którym przestrzeń miejska Barcelony jest wolna od szpecącego inne miasta nadmiaru reklam.
Ja zaś przypominam, że przestrzeń publiczna to nie tylko wszędobylska reklama – a na Indygo Arte były już omawiane Dotleniacz i Twórcze realizacje w przestrzeni publicznej.
1 komentarz:
Większe miasta dają dużo możliwości, tu nawet reklamy, które wydaje się, że nie działają to nawet trochę tak podprogowo działają:) Szukając wolnych przestrzeni warto zerknąć na https://www.znajdzreklame.pl/ znajdziecie i zamówicie tu reklamę na fasadach budynków, w autobusach, tramwajach.
Prześlij komentarz